16 OCTOBER 2010 - seawal 5 pagi aku dah bangun....sebab nak kumpul kenkawan lain kat Carefour Ampang kul 7 am...kira2 kul 630 dah sampai Ampang...so sempat la nak brekfes dulu....blasah roti banjir 2 bijik...selessai makan, maka bemula la pejalanan ke  Kg. Sungai Pagoh, Ulu Langat. Sepanjang pejalanan 
aku tatau apa jadik, camna nak p sebab aku lena sepanjang jalan...heheheheh...tau tau ja  dah sampai Kg Orang Asli (suku kaum Temuan)...hehehe... kat sini la bermula perjalanan ke Jeram Perlus dengan khidmat Rahim sebagai guide kitorang.....




melalui dusun buah-buahan tapi yang tak berbuah...bukan musim kot....
bersih jee dusun diorang nieh...




Kawasan ni memang dipenuhi dengan pokok buloh yang pelbagai jenis...memang banyak...merata2...
hutan buloh kot sini...





haaaa dekat dah...nak sampai dah..dari jauh dah dengar bunyi air duk terjun!...


memang menarik...tak sangka air terjun kat sini hampir mencecah 100 meter...
memula masa Rahim bagitau aku tak pecaya...tapi bila tgk sendiri, subhanallah...cantiknyaaa...



setelah sampai, berehat kejap, buang pacat, basuh kaki, aku menjalankan aktiviti riadah aku sendiri iaitu tido...malam seblom tu aku balik keje lewat, pastu kena bangun awal pagi lak...nie la masa aku nak berehat jap...aku tak pedulik dah orang lain...tempat tenang, sejuk, nyaman camni memang layan aar...






haaa nie menarik...teknik mengagau ikan...memang bekesan...
dekat 7 ekor gak la ikan Rahim nieh gagau (tangkap)





sessi mandi manda oleh abang aku ngan Sham...aku malas nak mandi...



ikan dh tangkap...apa lagi...bakar aaaaaar...
lepas makan ikan bakar, rehat, masa utk pulang....lama gak kitorang kat sini.. 
dari kul 10 pagi sampai kul 1 tghari...




Perjalanan pulang lebih mudah rasanya bebanding masa datang...masa datang 2 jam 45 min gak...balik 2 jam jaa...alhamdulillah segalanya selamat....cuma darah ja kurang sikit sebab pacat bantai belasah sekenyang kenyangnya....nak buat camna...dah keja dia...takan nak marah kot...redha ja laa...

Bagi aku trip kali nie lebih menarik sebab penghujung ada air terjun...sumting to amaze...kalau ada rezeki insya'allah aku akan kembali...

next trip : Gunung Nuang - insya'allah....